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새로운 방어력 계산법으로 바뀐지는 제법되었지만 간단히 리뷰를 하고자 합니다.

I wanna write a review about revamped defense.

점선은 예전에 (동일 레벨 대상)이라는 표기와 함께 나오던 수치입니다.

Dashed lines indicate old values with a note(when hitting same level target).

곡선은 추가 표기가 없는 현재의 수치입니다.

Curved lines indicate current values without any note.

예전에는 레벨이 다르면 적용되는 방어력이 데미지가 안뜨는 경우도 있을 정도로 알 수가 없어서 미스테리였지만, 현재는 대전에서도 표기대로 적용됩니다.

In the past, it was very hard to get a sense about applied defense between characters with level difference even displaying no damage in some extreme situation. But now, it is perfectly applied as same values check-able in game status window even in PvP.

+9이하의 4세트 장비의 경우에는 대부분 버프를 받았다고 느낄 수 있습니다만, +10이상의 경우에는 점감이 생긴것처럼 느낄 수 있습니다. 실제로 그렇구요.

People equipped 4 piece of +9 or less armors can feel they get buffed, but peeps with +10 or more can feel like there is a normalization applied. Actually it does.

함수는 유리함수(有理函數)의 형태를 하고 있으며 아래와 같습니다.

The function is a form of rational function, and is following.


y=100*x/(1234+x)


y는 %로 표시되는 방어력이며, x는 정수로 표시되는 방어력입니다. 1234는 상수인데 레벨에 따라 달라집니다.

y represents defense in % unit, and x represents defense of integer. 1234 is a constant differs with level.

상수(1234)는 레벨에 대해서 1차 선형 방정식입니다.

Constant(1234) is a linear function of level.

현재 근사로 구한 가장 가까운 상수는 다음과 같습니다.

Most close approximated constant function I found is following.


constant=258.6435937+39.35255313*level


이상, 몰라도 상관없는 정보였습니다.

It's done. There will be no problem if you don't know this something useless information.

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